miercuri, 27 noiembrie 2019

Azi citim cu ...


      „ Nu e alta mai frumoasă și de folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților” (M. Costin)
Iacă așa, sub acest frumos îndemn ne-am adunat: elevi, părinți și profesor într-o altă întâlnire din cadrul proiectului nostru „Azi citim cu....”
Am fost „uniți” prin lectură, citind și povestind despre Marea Unire, dat fiind faptul că reuniunea noastră a avut loc în apropierea zilei de 1 Decembrie. Am împărtășit și descoperit lucruri mai puțin cunoscute  despre acest important act istoric. Astfel, am aflat de ce a fost ales orașul Alba Iulia ca loc de înfăptuire a Marii Uniri, fiind nu doar capitala medievală a Transilvaniei, ci si locul Unirii de la 1600 a domnitorului Mihai Viteazul; mai mult decât atât Alba Iulia era un punct strategic bine apărat de români.
Toți am simțit cum reușesc cărțile să formeze legături între oameni.
„Nu este răspunsul cel care luminează, ci întrebarea“, ne-a citat doamna profesoară, subliniind faptul că sunt vorbele lui Eugen Ionescu - Eugène Ionesco, aşa cum era cunoscut în străinătate scriitorul de limbă franceză originar din România, de la a cărui naștere s-au împlinit pe 26 noiembrie 110  ani.
Provocările nu au lipsit, ne-am transformat în diverse personaje, am pus întrebări și am dat răspunsuri. Ca de fiecare dată, ne-am întrecut în rapiditate și cunoștințe în cadrul jocului nostru preferat „Cartonașul călător”.
Chipurile ne erau  luminoase, zâmbetele ne conturau, iar sufletele ne-au vibrat recitând versuri eminesciene „Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie”, din creația lui G. Coșbuc „Patria română”, A. Mateevici „Limba noastră”, G. Vieru „În limba ta”.
„În aceeaşi limbă
Toata lumea plânge,
În aceeaşi limbă
Râde un pământ,
Ci doar în limba ta
Durerea poţi s-o mângâi,
Iar bucuria
S-o preschimbi în cânt.”
LA MULȚI ANI, ROMÂNIA!

Cercul Cenaclu literar/ creație artistică , 
profesor coordonator Alina Șandru,